top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תnava Spiegel

אבא טרי? מזל טוב. יש לי משהו לספר לך

מזל טוב, לא מזמן הצטרף לחייכם תינוק חדש והפך אתכם למשפחה.

ייתכן ולא היה לך יותר מדי זמן להתאקלם וכבר אתה צריך לחזור לעבודה, בזמן שזוגתך נשארת בבית עם האוצר החדש.

היא נמצאת איתו רוב שעות היום, ואתה צופה בקשר שהולך ומתהדק ביניהם.

אחת הסיבות לכך היא עניין פיזיולוגי. הורמון האוקסיטוצין, המכונה גם "הורמון האהבה" משחק תפקיד ענק בתהליך ההיקשרות הראשונית.

נכון שההורמון הזה קיים גם אצל גברים וגם אצל נשים, אבל בגלל ההריון, הלידה וההנקה, הוא נמצא כרגע בשפע אצל האמא.

ישנה דרך להגביר פיזיולוגית את הורמון האוקסיטוצין גם אצלך. ולא... לא על ידי תוסף תזונה.

זה קל, וזה ממש פשוט, פשוט בידיים שלך. לגעת. עיסוי תינוקות.

בזמן העיסוי הורמון האוקסיטוצין מופרש גם אצל התינוק שמקבל את העיסוי, אבל גם אצל ההורה שמעסה. אפשר להרגיש את זה ממש מיד, לא תצטרך שום מחקר שיוכיח לך את זה, על אף שקיימים אינספור מחקרים בנושא החשוב כל כך.

לאוקסיטוצין השפעה מרגיעה, משחררת ומחברת רגשית. אלה רגעים קסומים שיעזרו לך ללמוד עוד על התינוק שלך, על ההעדפות שלו ועל הקצב שלו. הוא ירגיש בטוח בידיים בשלך, במגע שלך ואתה תרגיש משהו שאי אפשר להסביר אותו במלים. תוכל להכניס את העיסוי לשגרה שלכם והרגשות האלה רק ילכו ויתעצמו מפעם לפעם.

אז אם זוגתך נרשמה לסדנת עיסוי תינוקות וזה נראה לך פשוט משהו כיפי שהיא עושה בזמן חופשת הלידה, תדע לך שזה הרבה מעבר לזה. זו מתנה לחיים. וכשפתחתי את האתר הזה, חשבתי גם עליך ועל כל האבות שאולי מפספסים משהו כל כך חשוב, וכל כך פשוט.

אמא - אם גם את קוראת את המלים האלו, אני רוצה להעצים את העניין ולהגיד לך כמה חשוב שתשתפי את בן זוגך בחוויה. שלושתכם תרוויחו מזה בענק ויהיו לכם המון "רגעים של רוגע".

אם המלים שלי נגעו בך ותרצה להתחיל להתנסות, אני כאן ויותר מאשמח לשמוע איך הולך.

2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שכיבה על הבטן בזמן ערות

הורים רבים ממעטים להשכיב את התינוק על הבטן. מדוע זה קורה? ומדוע כל כך חשוב להשכיב תינוקות על הבטן בזמן ערות? כל זאת תוכלו למצוא בסרטון המצורף יחד עם שני טיפים שיכולים לעזור. לאחר שהבנתם כמה זה חשוב –

אם התינוק שלי בוכה תוך כדי עיסוי הבטן... להמשיך?

שאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. אז בואו נתחיל מהתחלה: עיסוי הוא פשוט שפה במגע. עיסוי מקנה ביטחון ורוגע. עיסוי צריך להיות נעים. מה שלא נעים - לא עושים. אם יש תנועה שבאופן קבוע התגובה של התינוק אליה מר

עיסוי תינוקות בימי הקורונה

איך דווקא ממקום של הפצת אהבה וערבות הדדית אחד לשני יוצא שאסור להתחבק כשנפגשים, שמירה על מרחק, חוסר מגע וכל זה מתוך דאגה ואהבה. האתר שלי כאן נקרא: "לגעת". אני מהרהרת בזה רבות בימים האחרונים. אנחנו לומד

bottom of page